“Because the purpose of business is to create a customer, the business enterprise has two – and only two – basic functions: marketing and innovation.”
drucker-2
Peter Drucker

Founder of modern management

"Harold led our Marketing teams through a time of change with great integrity, strong leadership, collaboration, and contribution. Harold stands out, he is an innovator, a change agent, and possibly most importantly a rounded business professional with great commercial acumen. A business and people first leader with vision and the rare talent of execution."

Over GrowthSpots

Bij GrowthSpots houden we van vernieuwen, van creëren. Van positieve impact maken en resultaten behalen, samen met anderen. Wij krijgen energie van mensen, teams en organisaties helpen duurzaam te groeien.

De drijvers voor duurzame groei zijn marketing en innovatie, daar zijn wij net als Peter Drucker van overtuigd. Als je niet investeert in je merk of te laat inspringt op veranderende markten, dan kan je business je zomaar ontglippen. Kijk maar naar Kodak, Blackberry en andere iconische merken die niet geïnnoveerd hebben. Je wilt toch niet de volgende V&D of Saab zijn?

Geen zorgen, wij helpen je vernieuwen door samen op zoek te gaan naar jouw "growthspots". Als marketing- en innovatiebureau geloven wij dat organisaties en hun mensen rijk zijn aan de kennis, vindingrijkheid en goodwill om die groei te realiseren. En dat ze zelf de sleutel in handen hebben.

Maar hoe vind je de toegang? Hoe kom je aan de benodigde visie, strategie en regie? Hoe creëer je draagvlak? Hoe zorg je ervoor dat mensen daadwerkelijk klantgericht gaan denken en duurzaam innoveren? Hoe vind je nieuwe mogelijkheden om te groeien?

Met onze beproefde methode helpen wij jouw bedrijf bij het ontdekken en vrijmaken van je groeipotentieel, jouw "growthspots".

We doen dit samen met jouw medewerkers en we testen het bij je klanten, met meetbare resultaten en oog voor people, planet en profit. 

harold kruis new york 1

Let's grow together.

Harold Kruis

Oprichter, Interim Manager en Adviseur

Als strategisch en pragmatisch marketingleider met brede ervaring in on- en offline marketing, sales, communicatie en productinnovatie heb ik een passie voor duurzaam ondernemen en vernieuwen.

Na mijn studie commerciële economie heb ik gewerkt in diverse senior en managementfuncties bij corporates als Philips (NXP), Pelikan en Henkel en werd ik bij Royal Talens als CMO verantwoordelijk voor de wereldwijde marketing, communicatie en productontwikkeling. Daar heb ik duurzaamheid op de kaart gezet en heb ik het initiatief genomen voor de Royal Talens Foundation, een non-profit die kansarme kinderen wereldwijd helpt met creatieve ontwikkeling en onderwijs. In 2021 heb ik de basis gelegd voor GrowthSpots.

Ik geloof dat zakelijk succes in een dynamische wereld vraagt om innovatie die niet alleen gericht is op klanten en categorieën, maar ook op het maken van positieve impact en het versterken van de merkidentiteit.

Mijn kracht is, dat ik mensen en organisaties in beweging kan krijgen en kan zorgen voor vernieuwing, terwijl ik verbinding, positieve energie, focus, structuur en rust breng.

Ook kan ik de innerlijke kracht van een organisatie naar boven halen en vertalen naar doelgericht en pragmatisch beleid, waarbij het laten groeien en inspireren van mensen en teams mij veel voldoening geeft.

Voor GrowthSpots beschik ik over een netwerk van ervaren interim managers en specialisten die we kunnen inzetten om jouw organisatie te ondersteunen.

Wil je kennis maken of een kop koffie drinken? Bel of mail:

harold@growthspots.nl                06-21534917

Foto Harold 20240220 v2

De GrowthSpots Methode. 

De wereld van vandaag vraagt om gedurfde en verantwoordelijke keuzes. Daarom is onze aanpak gericht op het creëren van langetermijnwaarde en positieve impact voor klanten, stakeholders en omgeving. We zijn er niet alleen voor korte termijn groei en winst.

Wij zien dat veel veranderingsinitiatieven mislukken, omdat ze worden ingegeven door klassieke strategieconsultants die zich vooral richten op het inhoudelijke, analytische aspect van consulting en te veel vertrouwen op het proces. Ze hebben geen expertise in de uitvoering en maken geen verbinding met de medewerkers van je organisatie. 

Wat maakt ons anders?                                                 GrowthSpots denkt het tegenovergestelde. Alles wat we doen is gebaseerd op het principe dat verandering van binnenuit komt. Organisaties en mensen zijn rijk aan kennis, vindingrijkheid en goodwill zolang je maar de juiste manier vindt om er toegang tot te krijgen. En doordat we uit de praktijk komen, zorgen we ook voor een betrokken en effectieve uitvoering.

Hoe doen we dat?                                                                         Om echte organisatorische verandering te bereiken, hanteren wij diverse benaderingen die "harde" vaardigheden op het terrein van strategische planning en onderzoek combineren met "zachte" vaardigheden op het gebied van facilitering, bemiddeling en coaching.

Onze aanpak is zeer mensgericht. Wij werken samen mét onze klanten. We betrekken iedereen in het proces en nemen verschillende perspectieven mee in de verandering. We waarderen de intuïties, expertise en opvattingen van mensen evenveel als harde data.

Om zo mensen productiever en authentieker te betrekken, wat leidt tot slimmere analyses, succesvollere innovaties, betere externe en interne klantervaringen en commercieel succes.

We gebruiken systeemdenken om de bredere context te onderzoeken, niet alleen het huidige probleem, en strategische planning om vast te stellen waar je organisatie nu staat, waar je wilt zijn en hoe je daar kunt komen. En we gebruiken co-creatie om medewerkers, klanten en partners bij het proces te betrekken.

Onze manier van werken is niet alleen effectiever en duurzamer, maar ook sneller en voordeliger.

pexels-mizuno-k-12903012